Helgen!

Sitter nu på tåget på väg mot göteborg, har inget bättre för mig än att "skriva" blogg. Så detta inlägg skrivs den 16/5 kl 20.22. Min tåg resa börja inte så bra då mobilen eller rättare sagt mobilnätet lagt av men de börja nys funka igen som tur va så jag kunde ringa mamma och berätta att jag levde och hur jag ligger till ang tidden. Vi blev ju såklart försenade i Alvesta alltid händer det mig något där. Haha. Vi blev försenade hela 30 min. Nu åker vi från Gnosjö! Hoppas på att föraren kan köra igen lite tid då jag är sjukt trött men går inte att sova nu pga att de är sjukt mycket folk på  tåget och då jag inte har en plats bokad biljett hamnar jag på en skit plats på en sån där utfäld bar stol mot ett fönster sitter dock ingen brevid mig men därimot sitter de två mittemot och glor på mig hela tiden! "panik" Men men va gör man inte för att för att få träffa nära och kära. :)
Kan ju skriva lite om min dag på jobbet också, idag blev jag så j*vla förbannad påen viss person ahh helt sjukt är nog som vi andra kom fram till att denna personen nog fått sig för lite eller inte fått sig nått alls den senaste tiden. Haha. Men annars var dagen bra Margita fyller 55idag med så då blev de tårta tog en pytte liten bit bara för att smaka den aldrig ätit den förut. Margareta tårta hette den, med jätte mycket frukter på. Sussane tycket den såg ut som en tropisk ö! Hehe.
Jo den 28/5 ska jag på "Grillkväll" De är nått med kommunal eller va de nu var så är de tipspromenad mm. Var Kia och Sussane som undra om jag ville med så ja varför inte, de kostar ju inget haha. De är ju de sista jag kan hitta på i Karlskrona med och då är de ju roligt att göra de med dem man jobbat ihop med i ett halv år. :)
Så där ja nu är vi vist i Hestar!
Kom på att jag nog får spara detta jag skriver lite då och då, då jag inte har möjlighet att ha i ström sladden här jag sitter nu.
Hungrig börjar jag bli också inte käka så jätte mycket idag så hoppas syster har nått att erbjuda mitt i natten haha. :)
Börjar även bli lite lite nervös inför i morgon, gahhh.. Men ska nog gå bra bara jag inte börjar stamma haha.
Nu är de 55% av mitt batteri kvar med. :)
Missar talang gör jag också varför finns de inte tv på tågen för?! De skulle ju vart skit bra tycker jag då går tiden mycket fortare och alla är tysta och inte sitter och babblar i telefonerna hela tiden som alltid alla gör på tågen tycker jag! Jag pratar väl med men högst 5min på hela resan finns ju vissa som de ringer till hela hela tiden de är sjukt jobbigt tycker jag! Men men så är de!

På måndag går jag in på min näst sista vecka på jobbet, kommer nog känns väldigt märkligt att inte gå till de jobbet något mer att inte träffa dem goa människorna igen, fast jag har nästan redan nu bestämmt mig för att ta en helg i Karlskrona någon gång i höst och hälsa på dem på "jobbet" Även trevligt att kolla läget i stan igen då, lyxa till sig meillåter de. Får ta en weekend på hotell haha. Det har iaf varit väldigt roligt att jobba på "läroverket" Har lärt mig en hel del och nog mognat som person skulle jag vilja säga, känner att jag vågar lite mera och så, känner mig helt enkelt lite mera vuxen! :D

Mycket tankar de kommer när man sitter så här på ett tåg och har tråkigt haha. Men ni kanske tycker de är kul att läsa. :)
Imorgon får jag iaf se den röda faran för första gången tror faktiskt jag ska ta mig en lite prov tur om pappa tillåter detta, för han och marga åker visst redan med 09.00 från långed city så då har jag ju gott om tid hehe.

Ska bli intressant om mitt val av kläder kommer att godkännas av min kära syster och mor i morgon haha, jag har ju bara de med mig så då får dem säga va dem vill!!

Jaha nu är jag i Limmared de går ju framåt iaf. :) Nu har jag inget mera att skriva om!
Bye bye 16/5 kl 20.42

Heejsan.
Då var det den 18maj klockan 17.41då.
Jag har haft en väldigt trevlig helg med mycket mycket bus med Dennis "mysigt" Även en hel del mys med syster. :D
Igår alltså lördag var de ju självaste namngivningen och vi började redan greja med 10.00, med 12.00 åkte vi in till lokalen jag , mamma, pappa, callo, dennis, cia och marga. Jag fick i uppgift att gå ut och gå med Dennis så han skulle sova en stund så jag var ute i ca 45min, 15.00 var de dags att hälsa folket välkommna, vi hade inte "repa" dirket mycket men jag klara mig och sa inte ett ord fel haha. Callo tyckte iaf jag var duktig så de känndes skönt, var hemma hos syster igen med 18.00 någongång så de var en långdag och de märktes på Dennis. Men jag tyckte de var en lyckad "fest"

Idag då söndag den 18maj jag sitter på bussen på väg hem, jag åkte tåg först till Borås men då det var sjukt mycket folk och jag var mega trött så hoppa jag på en ersättnings buss som stod och vänta i Borås. Har ju ändå inget jag måste hem till ikväll ändå så va gör de om man kommer hem lite senare! Får iaf sitt apå ett riktigt säte och slippa ha någon brevid mig. :)
Åter till min morgon vaknade redan 06.40 av att jag hörde Dennis men gick inte upp fören 07.55ca, då hämnta jag en jätte glad Dennis och vi gick in i gäst rummet och busa lite innan de var dags att gå ner och käka gröt. Efter frukosten busa vi lit etill sen blev vi båda så trötta så vi gick upp och la oss i sängen Dennis somna vid 08.30 jag med men sov knappt en halv timme, sen vakna syster då gick vi ner och käka frulle sen gick vi upp och kolla på talang. Sedan busa vi med Dennis och kolla på tvn tills de var dags för mig att åka med 14.15. Har som sagt haft en väldigt trevlig och mysig helg! Nu är de som tur är bara 3veckor kvar tills jag får se Dennis och syster igen så! :D

Detta blev iaf min längsta blogg men då handlar den  ju om 3dagar!
Nu ska jag se om jag kan sova en stund till här på bussen! Ha de!


Oj oj va segt de gick att åka buss var hemma 20.51 då chaffisen var tvungen att ha 30 min rast mitt upp i allt
! Men men hemma är jag! Nu ska jag lägga mig och sova!
Hoppas ni haft en trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0