Dag 11 – Mina syskon

Nu har ju jag bara ett syskon.. Vid namn Caroline Christine Lindquist 26år. Min kära syster har blivit så stor att hon skaffat sig en egen familj som består av hennes sambo E hennes son Dennis och en krabbat i magen.. Hon bor också här i Göteborg och de var väl en av anledningarna till att jag flyttade hit..

Jag berättade lite om mitt förhållande till min syster i inlägget Min bästa vänn, men nu får jag väl beskriva min syster lite mera..

Hon är en för de mesta glad tjej, för hon är inte så rolig att vara nära om hon inte fått sovit ordentligt. Fy då håller sig iaf jag mig långt borta haha.. Hon är smart och social av sig, när hon vet att hon har rätt ger hon sig aldrig och då menar jag aldrig. Så ge er aldrig in i en diskussion med henne om ni inte är helt hundra på de ni säger för då kommer ni aldrig "vinna" Hon kan även vara lite väl långsint ibland och även lite lat haha.. men de är väl bara dem enda negativa sidorna jag ser hos henne.. :P

Som syster är hon underbar, precis som en storasyster ska vara.. Hon tar rollen som stora syster på stort allvar och tar han om lilla mig. Hihi.. Kommer till exempel ihåg när jag var liten och jag vakna mitt i natten av en mardrömm eller liknande, då kröp jag under våra skrivbord och in till henne. Så väckte jag henne och så fick jag lägga mig brevid henne på hennes ARM åhh va de var underbart. Där fick jag sova hela natten, på hennes arm, även om de var obekvämt för henne så fick jag ligga kvar där på armen precis i armväcket.. ;) Så ska en storasyster vara.. Hihi.. Klart vi bråka när vi var små men inte så att de var varje dag och en massa skrik... Det är fyra år mellan oss och de tycker vi är helt perfekt.. Känns som en perfekt ålders skillnand mellan syskon tycker vi.. :P

Så jag kan bara säga att jag är så glad att just jag fick Callo till storasyster! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0