Mycket funderingar, jobbigt att bli vuxen! :P

Idag är en dag med mycket funderingar.. Jag har nu snart bara två terminer kvar på universitetet. Efter de är jag färdigutbildad förskolelärare!! Hjälp bara de skrämmer mig. Men de som snurrar mest i mitt huvud idag är vart ska jag ta vägen när jag är klar. Var vill jag bo var vill jag jobba!?! Jag trivs jättebra här i Göteborg men samtidigt känner jag att de inte är en stad jag vill bosätta mig helt i. Känns inte helt rätt för mig. Har även haft stora funderingar på att flytta hem till lilla Långed igen, men är de verkligen det jag vill? Är jag beredd att bosätta mig där igen? För risken är väl då stor att jag aldrig kommer komma därifrån något mer då, är jag klar redan klar med allt flyttande redan? Jag kommer ändå ”bara ” vara 23 år fyllda när jag är färdigutbildad.. När jag sitter och tänker på vart jag vill bo vart kommer jag trivas etc. Så kommer alltid Karlskrona upp i mina tankar, det är en stad som jag vet att jag trivs i. Men är jag beredd att offra allt som jag måste offra om jag flyttar dit. Närheten till nära och kära? Sen kan jag även känna att Karlstad känns lockande, då mest eftersom Mikaela bor där och jag saknar att ha henne på ett nära avstånd. ;) Åhh faan varför ska de vara så svårt att bli vuxen?! För de är som sagt bara ett år kvar på utbildningen, i mars, april nästa år är de dags att börja söka jobb. Då vore de bra om jag vet var i världen jag vill bo...

För jag tänker även på om jag flyttar hem till Långed igen och får jobb på de dagiset där, då känner man nästintill alla föräldrar. Och de är något som jag inte vill. För de känns på något sätt jobbigt, kan finnas vissa fördomar osv.. Norge har jag även funderat mycket på.. Alltså att jobba där men bo i Långed. Men hm nja jag vet ändå inte, har nästan varit helt säker på att jag ska jobba i Norge typ första halvåret/året när jag blivit klar för att få känna på hur de känns att tjäna pengar! Men fasiken allt handlar inte om pengar. För de kommer innebära en hel del pendlande och de vet jag att man kommer tröttna på.. Puhhh.. Gaah kan inte bara ett kanon jobb hoppa på mig till våren som jag inte kan tacka nej till så bär helt enkelt flytten dit!! ;)

 

Aja de ger sig väl.. Trodde inte de skulle kännas så ”tufft” att snart vara klar i skolan! ;) Men de är väl nu jag börjar inse att jag faktiskt är vuxen och att beslutet om vart jag vill bo kommer bli rätt så avgörande.. Suck. :P

Tur är väl att jag har några månader till på att fundera över detta.. Haha..



Kan jag inte bara få bli liten igen!!? :)


Kommentarer
Postat av: Miriam

Tack för din kommentar :D Den värmde i den ensamma kvällen :)

2011-05-24 @ 21:42:17
URL: http://bambissyrra.blogg.se/
Postat av: Albin

Hej hej :D Väldigt snygg blogg! :D



Hur mår du då? :)

2011-05-24 @ 22:40:06
URL: http://nallou.blogg.se/
Postat av: emma

ja tänk om man kunde få börja om i förskolan, det vore ju helt underbart, hehe. allra helst några år innan förskolan då man bara lekte och hade kul, hihi. men, men. jag röstar ändå på Långed ;) hihi. puss

2011-05-25 @ 08:01:21
URL: http://protectedby666.blogg.se/
Postat av: kerstin olausson

vilka tankar och funderingar du har.Tittar och läser din blogg ibland för att se hur livet lever med dig.Roligt att du tydligen trivdes bra här i Karlskrona.Kramar från Kerstin på Chapman

2011-05-30 @ 10:50:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0