En hel helg som moster

Nu har jag äntligen "fått" varit moster i en hel helg och de har varit såå roligt.. Kom till göteborg ca 13.30 då var redan syster och Dennis redan där så det va bara att hoppa in i bilen. Då gick färden mot Mc donken då syster ville ha nått litet att äta innan julbordet så de blev 6st kyckling bitar för min del. Sen var de att busa och gosa med Dennis innan Mamma och Emir kom med 16.00 ca. Sedan med typ 17.15 drog syster och Emir på julbord då var de bara jag mamma och Dennis kvar vi tjata, mata D, busa med D sen tjata viännu lite till. Sen var de ju höjd punkten på kvällen IDOL finalen det var såå kul att titta på idol med mamma igen då min kära pojkvän inte varit en av fansen till idol.. Hihi. Vi slängde iväg någon röst på Marie då hon var/är våran favorit. Det var såå gött att hon vann!!!
Sen var det bara att hoppa i säng då D hade sovit från 19.00 förstod vi att han snart skulle vakna och så rätt vi hade. Han vakna ca 30 min efter vi lagt oss.. Då fick mormor hoppa ur sängen och mata sen sov han till 04.30 sedan vakna han 08.30 tror jag klockan var. Han var så snäll mot moster och mormor hela dagen.
Callo och Emir kom med 12.00 någon gång då bestämmde vi oss för att åka till kållered istället för lisebergs marknan då det va lite osäkert väder och såå kallt. Så mamma sprang runt i alla affärer för att inhandla lite mera julklappar jag fick vara förste chaffis på vagnen. Hihi Så stolt vet ni.. :D
Lördags kvällen började med en utsökt middag lagad av kocken Emir.!! :) Men jag fick slänga i mig maten då D blev mega hungrig och Callo sa till Dennis att moster kommer så jag hade ju inget annat val än att fort käka upp för att göra i ordning Dennis mat. Hann inte ens dricka nått och då maten va hyfsat stark blev de en lite jobbig matning.. Hihi men va gör de när man är en sån stolt moster. :P
Sen blev de mys i soffan farmör svnesson svensson Mm..
Idag söndag gjorde vi inte så mkt hjälpt etill att bära ut alla systers julklappar till mors bil sen åkte hon hem med 12.00. Jag callo och Dennis myste i soffan, blev lite extra mys med Dennis då jag snart skulle åka hem. Callo körde mig till tåget med 14.00 och 14.50 gick mitt tåg. Kom hem till min kära pojkvän som stod och laga mat till mig med 20.00..

Oj oj blev ett långt inlägg.. :P

Kankse lägger in någon bild under morgon dagen för orkar inte det nu.!!

Ha de så bra!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0