Mycket gjort idag

Äntligen fredag!
Idag var jag i köket och det var mycket att göra idag då det var värmlandstek tror jag de hette så jag fick stå och skiva dessa förbaskade stekar typ hela dagen iaf från 08.30 till 11.30 om inte längre, kul, nej inte direkt. Sen när man gjort de hela dagen och kocken inte gör ett smak så bli man lite små irriterad för då ska jag skynda mig att göra rent två ugnar, städa glovet och skärmaskinen plus en stor bänk allt detta skulle jag då göra på en halv timme. Jag han ju såklart men blir så irriterad när kocken bara går och lallar runt, och de var inte bara jag som märkte detta. Men men nu är de fredags efter middag så nu ska jag sluta klaga haha.

Jag kom hem ca 14.45 så då var de bara att ta av sig en tröja för de är såå härligt väder. :D För att bege sig ner mot vårdcentralen där fick jag vänta och vänta och vänta hade tid 15.10 men kom självklart inte in fören 15.25 de värsta var att jag var helt själv och att jag både hörde och såg dem för dem hade fika paus all personal så jag blev rätt störd då!! Men betala de fick man f*n gör direkt man kom innanför dörren märkligt de där. Men väl inne hos läkarn så fick jag reda på att de är eksem jag har och att jag egentligen inte får vara i vatten och ja hur lätt är de med mitt jobb undrar jag då. Men jag kunde disk mm om jag bara har bomullsvantar under diskhandskarna så de får jag köpa på apoteket då. Fick recept på en salva med kortison i är samma salva som min kära syster har så vi ha la typ samma eksem fast på olika ställen på kroppen men jag hoppas jag slipper detta när jag slutat jobb för jag vill inte ha detta för alltid! Hann inte till apoteket idag så får ta de på måndag för de är väl inte öppet på en lördag väl?!

Efter mitt läkar besök och 120kr fattigare gick jag mot amiralen fast en ny väg idag hihi. Gick in på ica för att köpa mig en grillad kyckling mumma. Sen vidare mot willys för att handla resten på min lapp. Hihi, blev så mycket handlat så de fick bli bussen hem även här några hundra lappar fattigare men mycket mat fick jag!

När jag kom hem var de bara att börja packa in och skär till kasslern bland annat. Såg då att de är dags attt röja i skafferit är mycket där som jag inte äter så de får bli ett projekt i helgen om jag hinner de bland allt packande haha.

Efter jag packat upp maten fick de bli en promenad till :D Är ju så sjukt härligt väder fortfarande 15grader i solen och klockan är snart 18.00 Underbart och inte blåste de eller nått!! När jag gick förbi några hus såg jag en familj som satt ute och käka grillat, åhh jag vill med sitta ute och grilla med min familj! Ge mig Juni nu!!! :)

Ikväll blir de att slappa framför tvn då jag har fullt upp i morgon. Hihi.. Hoppas på bra väder så klart då blir de en cykel tur till stan för att bland annat köpa present till Mika! Sen funderar jag på att käka min första mjukglass i morgon dem har öppnat glasskiosken i hoglandspark nu iveckan så måste man ju prova hehe.. Men detta beror ju helt på vädret annars blir det en hel dag med packning.

Idag kommer jag sova så skönt känner jag, när jag varit så aktiv och varit ute i solen en del. Härligt härligt!!

Kommentarer
Postat av: S

Hej! Apoteket i bfors har öppet till kl 13 på lördag. Så tycker att i stora staden med skulle ha öppet. Hoppas eksemen går över snart! Kramar

2008-04-25 @ 22:38:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0