Andra dagen!

Så var då den andra skoldagen över och imorgon ä rde redan onsdag ojoj va fort de går! Idag hade vi mer som en riktig skol dag eller vad man ska kalla de, hade en föreläsning om hur yrket lärare är eller hur jag nu ska förklara de. Var inget som vi behövde anteckna då de bara var en öppning typ. Sedan var de dags för lite information om kursportalen, resten av veckan och kurslitteraturen. Vi avslutatde dagen med information om VFU- Verksamhetsförlagd undervisning, alltså praktik! Det var mycket intressant, fick reda på att vi ska ut på vfu redan veckan 9 till vekca 10. :) Kul  kul!!!

Fann även en kompis idag hihi, vid namn hanna! Haha de är f*n sjukt va liten världen är, för just hanna ja hon har sin mormor och morfar i bäckefors och dem har deras sommarstuga ca 50meter från mor och fars haha!! Helt sjukt vi kunde inte riktigt fatta detta!! Men rätt kul var de ju!! Så vi har bestämmt att gå på nollningen ihop till veckan så man slipper gå själv lite lättare att komma iväg då tycker iaf jag! Sen struntar jag i vad min kära syster tycker haha!! Men tycker absolut att jag kommer vara med på mycket och de roligaste jag ska vara med på spårvagnsrace, bowling med utgång, övningssittningar, laserdom och till slut en finsittning!! Kommer bli mycket trevligt känner jag på mig! :)

På måndag blir vi även indelade i grupper som vi typ kommer jobba ihop med hela denna terminen om jag fattat de hela rätt!! Då få vi även vårat schema för kommande veckor!

Imorgon börjar jag inte 09.00 utan har sovmorgon till 10.30 skönt! Hihi, för just nu är jag rätt trött ändå sov jag ca 25min nyss hehe!! Sen på torsdag trodde jag att jag började 08.00!!! Men istället börjar jag 11.00 till 12.00 underbart! Haha!!

Men de känns iaf bra att sitta och lyssna på föreläsningar och så, tror dessa åren kommer flyga fram haha!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0