Mitt 2008

Hm tänkte skriva ner lite om mitt 2008, om jag kommer ihåg något av de vill säga!

Januari!
Jag hade nu bott i Karlskrona i ca 2½månad, det var inte fören nu jag börja jobba ordentlig och pengarna börja komma in! Känns inte som de hände så himla mycket mera i januari, nyåret firades iaf i karlskrona ihop med min dåvarnade sambo, mika och Linda! Det som jag absolut aldrig kommer glöma var att jag fick hoppa in som vikarie på chapmanskolan den 7januari, där trivdes jag som fisken i vattnet och hade sådan tur att jag fick stanna hela våren!! jag hade även i slutet på denna månad besök av mon mor, syster och Dennis!

Februari!
Jag jobbade nu måndag till fredag på chapman jag älskade de jobbet!, hade även nu bott själv ett tag i lägenheten i karlskrona då min dåvarnade sambo var ute på sjön. Det var första gången jag bodde själv! Sista dagen i denna månaden åkte jag till göteborg då min syster och Emir hade inflyttnings fest och de var en fest jag inte kommer glömma haha!

Mars!
Det börja med att jag kom hem från göteborg, jag fick även nu veta att jag skulle få jobba på chapman terminen ut! Ingen kunde bli gladare än jag! Blev även en del tittande på världscupen och en del härliga promenader!

April!
Denna månad började ju inte så roligt då jag var på min morfars begravning. Nu började de fina vädret att komma så smått också så ibland skippa jag att ta bussen hem från jobbet utan jag tog de ena benet farmför de andra och promenerade hem, det tog ca 1h men de var väldigt härligt i vårsolen! Nu började mina fingrar att spöka med mig, blev jätte konstiga ibland gjorde de så ont att jag inte ens kunde skriva på datorn så fick bli att boka en läkartid där de kom fram att jag hade eksem troligen av allt de rostfria men fick en slava som hjälpte så där. Tog även ett stort steg i mitt liv och blev singel!
Maj!
Min sista månad i karlskrona! De känndes väldigt bra men även väldigt lustigt. Kommer jag komma tillbaka till denna stad eller var detta ett riktigt farväl!? Jag var super duktig med min träning denna månad då jag cyklade till jobbet varje dag hela maj! De var så underbart i slutet då man kunde cykla både dit och hem i kortärmad tröja och shorts! Började även längtar rätt mycket hemhem till långed, alla vänner och familj då jag bott så långt bort frpn allt jag var van vid förr! Även om jag själv tyckte jag anpassa mig och klarade detta fint så tog de allt på mig att inte ha några kompisar mm här nere, hade ju bara mina jobbkompisar men då jag jobba i ett skolkök så kan nu ju själva lista ut att dem int evar i 20års åldern, INTE för att jag inte gilla dem men inte dirket några jag går ut och festar med om ni förstår! haha!
Så denna månaden bestog av en hel del packning och den 31maj kom min mor, far, crister och bergilott och hämta hem mig haha! De kändes underbart!
Juni!
Åh sommar sommar iaf en början på den, och jag var hemma igen i kära långed, hade dock inte skaffat mig något sommar jobb men kände att jag faktiskt var värd lite semester jag med! Jag tror nog att jag mest njöt av denna månaden av ledighet och i närheten av min familj och vänner!
Var även en vecka hos syster om jag inte mins fel, tror de var i slutet någon gång de var då jag fick reda på att jag skulle få en lägenhet i Göteborg! Super glad blev jag!
Juli!
Ja då var de dags för flytt igen och jag flytta in den 1juli men var väl inte där så mycket fören mitten på månaden då jag hade en del saker att göra först! Jag började känna mig som hemma och jagade nu ett jobb!! Bestämmde mig även för att söka till skolan!
Augusti!
Mitts ökande eftre jobb fortsätte sökte allt jag kunde hitta var på en interjuv men längre än så blev de inte tyvärr. Jag fyllde även 20 år! WOW!
Var mycket med syster och dennis åkte och bada och lite sånt! Jag fick även ett litet jobb på en bowlinghall men detta var bara när de behövdes folk inte llas ofta men de var ju något!
September!
Höll på att få panik då jag aldrig fick något ordentligt jobb! Jobbade någon dag bara så jag höll fortfarande på att söka! Men så en dag i slutet på denna månad fick jag äntligen ett jobb på Whoopsi daisy! Där jag jobbar ännu!
Dennis fyllde 1år!
Oktober!
Jobbade nu varje dag på mitt nya jobb mycket härliga dagar 10.30-15.00 passar mig perfekt!
Blev även en lite tur hemhem till mor och far med callo och dennis, då vi firade pappa!
Skaffade även mitt allra första gymkort, så träning kom äntligen igång igen!
November!
Rullade på med jobb och träningen även en hel del bowling matcher blev de alltså som publik!
Fick mig även en sambo under en tid. Nämligen min kära kusin cia, det var en mycket rolig period vi har allit lika kul när vi hänger haha!!!
December!
Fick nu reda på at jag kom in på skolan! WOW! Super glad!
Annars rulla de på med jobb, träning och en del  jul handlande!
Den 19:e åkte jag mot långed, blev firande av julen här hemma med bara oss, mysigt även om dem flesta varit sjuka haha! Även nyår firades här i långed!




Ojoj imponerad av mig själv att jag kom ihåg så mycket haha.. Mitt år har innehållit mycket! De bästa måste ha varit att jag så snabbt fick lägenhet i gbg och att jag tillslut fick ett jobb!!

Men mitt 2009 kommer bli ett otroligt spännande år, då jag ska börja plugga igen, detta är verkligen något jag vill nu och känner att de kommer bli kul! Ska bli mycket intressant, börjar den 19:e januari så några dagar kavr, men åker hem till göteborg nu på söndag för den 5:e blir de till att jobba så ska jag jobba dessa två veckor innan jag ska börja skolan! Hihi, har köpt mig block och pennor och sånt som är bra att ha! Hoppas på ett mycket lärorikt 2009!


Oj hur kunde jag glöma har ju även under 2008 tänkt på vad jag ätit och börjat träna ordentligt den fösrta 5månaderna var de mycket mycket promenader, allt detta slutade med att jag gått ner ca 13kg något som jag är mycket mycket nöjd och stolt över!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0