Dag 6 - Min dag

Vaknade vid 10 tiden, slog på tvn och halv kollade medans jag försökte vakna. Gick upp och käka frulle sen blev jag trött igen, så la mig i sängen fram till 12 då jag fick börja pälsa på mig massor av kläder. För 13.00 skulle jag vara ute hos Wilmer i Säve. Wilmer är en nordsvenkhäst. :) Jag hittade de på första försöket grymt duktigt haha.. Hade tur med vädret tyckte vi då de var sol och inte så kallt. När vi tagit in Wilmer och gjort han redo för en ridtur kommer vi ut till ett mörkt och blåsigt väder. Fy tusan va de var kallt! Jag får rida Wilmer i nästan en timme för jag palla inte att rida i den kylan tårna och fingrarna höll ju på att frysa sönder. Men Wilmer var en jättego häst genomsnäll och duktig. Så även hans ägare C ! Men tyvärr blir de inte att jag blir medryttare på W då de var lite för långt dit ut, sen att man bara rider western och sist den största orsaken är att de var 4-5hästar till i stallet som en också måste ta hand om till exempel som utsläpp/insläpp frukost/kvällsmat. Så tyvärr passa inte detta mig. Tråkigt då både W och C var så goa.. men men..
På vägen hem fick jag gå in på willys och handla lite mat då de var tomt här men nu är de fullt i både kyl och frys.. Gött gött..

precis käkat middag, ungsbakad falukorv och kokt potatis. Blä va mätt jag är nu..

Resten va min dag ska jag disponera på följande sätt, Plugga "skriva rent mina anteckningar", Slöa, Se på så mycket bättre, käka lite chips kanske sen avslutas nog min dag med några avsnitt av The mentalist.

 

Det var min dag de!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0