Jag kunde jag kunde!!

Oj oj nu är jag mätt!! Men de var väldigt gott för att vara första gången som jag gör soppa haha..

Den blev väldigt stark och god, det blev dock jätte mycket så nu blir de la soppa resten av veckan haha..

Jag använde mig av detta; Kolrot, morötter, potatis, palsternacka samt lite nöttkött som jag hade i kylen. Jag tärnade allt och la i kokande vatten tillsammans med två grönskasbuljong tärningar, sen salt, svartpeppar och massor av chilli krydda.. Lät de koka i ca 20min. Jag åt även lite nybaktbröd till med smör och ost! Mumms!!



Det värsta är att jag inte tål att skala rotfrukter så blev ett x-antal nysningar och nu sitter jag här med kliande händer och näsa. Men va ska en göra när jag bor själv.. Bara att skala och se glad ut..



Här börja de dofta väldigt gott..



Gött!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0