Laxgryta med ris!

Nu står de och puttrar på min spis. Jag håller på att laga en super god laxgryta med ris. Denna maträtt är super enkel och går hyffsat fort att tillaga.

Du behöver:
2.5dl matlagningsgrädde
2,5dl cream freach
2msk fisk och skaldjurs found
2tsk rödrom
2-3 laxfilèr

Häll i allt utom laxen i en gryta. När det börjat puttra sänker du värmen och lägger i laxen som du tärnat i små bitar. Låt sedan stå och små puttra i ca 20min beroende på om laxen är fryst eller ej.

Jag brukar oftas äta detta med vanligt jasmine ris men matvete funkar bra de med!






Smaklig måltid!! :D

Kommentarer
Postat av: marie

ja det är ju det men det här blev nästan i övekant :)

2010-11-03 @ 20:43:17
URL: http://imfreetobeme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0