Leva livet som Benjamin Button

 

Tänk när man var så här liten då hade man inga bekymmer. Man lekte bara med alla kompisar varje dag, fick all mat serverad, behövde inte städa mer än att plocka upp sina leksaker på rummet då. Inte ens duscha behövde man gör själv utan där stod man i duschen så skrubba nån av päronen en på ryggen och shamponera in håret, men blev torkad när man kom ur duschen och pyjamasen låg framme bara att hoppa i. Man hade alltid tvättade kläder, då behövdes de minnsan inte bokas några tvätt tider inte utan öppna man strumplådan låg de alltid strumpor där. Inte behövde man tänka på hur man såg ut okey håret behövdes ju borstas men då var de bara att luta sig framåt så allt hår kom framför ansiktet för då kunde pappa borsta håret på en. Fråga mig inte varför han inte kunde borsta om de låg som vanligt haha..

Fast å andra sidan hade man allt framför sig med en hel massa år i skolan 13år för att vara exakt. Dessa år har jag ju nu klarat mig igenom. För de jag läser nu på universitete är något jag valt själv men dessa år har gått så fort så snart är jag klar med denna utbildning också. Nu när man är "vuxen" ja då måste man se till att ha mat i kyl och frys alltså gå och handla, laga maten och DISKA disken, sen tvättas inte kläderna sig själv tyvärr och bor man i en etta på 25kvm som jag gör finns de ingen plats för tvättmaskin så de är bara att boka massa tider i tvättstugan så man inte står där en morgon utan strumpor.. Duscha ja de får man också fixa själv nu och de är inte en av mina favorit sysslor om man säger så.. Nu måste man även tänka på hur man ser ut kan inte gå ut och se ut hur som helst. De bästa är ju om en orkar slänga på lite make och borsta håret haha.. Nu kan man inte heller bara glida runt om dagarna och leka mamma, pappa, barn, eller bulleri burken.. Ne för de har man inte tid med..

Nee tänk om man levt livet som Benjamin Button, de skulle vara grejer de. :P

 


Kommentarer
Postat av: moster

ja du gumman allt var bättre som liten men det fattar man först när man blir stor- kram mosfer om det går för sig?

2010-11-02 @ 21:07:58
Postat av: Maria [Fotoblogg]

Ja tänk vad allt va lättare för. Känns konstigt att behöva ta tag i massa vuxen saker ;)

2010-11-02 @ 21:43:54
URL: http://mariaholgersson.blogg.se/
Postat av: Charlotte

haha! Du e la go!: ) Visst är det roligt med många besökare :)

2010-11-03 @ 14:58:53
URL: http://charlottethoren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0