Söndag och alla dagens sysslor!

Varför lyckas jag alltid med att spara allt de tråkiga som måste göras till söndagarna.? Dagen har kännts jättelång men ändå har den gått fort. Jag började iaf dagen med en promenad innan frulle. Underbart väder så de blev turen upp på berget. Blev dock bara 25min jag var ute men jag blev så himla hungrig haha..

Tog lite kort på vägen upp till toppen!



Mitt vackre hus ;)

När jag kom hem blev de en efterlängtad frulle!

Sen var de dags för alla måsten. Började med berget till disk  "när ska jag lära mig att sluta bygga berg?!"
Efter de blev de att dammsuga och moppa golven. För att sedan börja springa upp och ner till tvättstugan. Jag hann med att hoppa in i duschen också. Precis när alla måste var klara kom syster och Ida på fika! En liten tradition vi har nu på söndagar. Mycket trevligt.
Dem åkte hem vid 17 tiden.
Jag kännde för en promenad så det fick de bli. Solen var fortfarande uppe så jag fick ju passa på. Blev en jätte skön promenad på 54min jag hann 5.81km så rätt bra tempo hade jag iaf. Jag gick en tur som jag aldrig gått förut och den var perfekt bara ett trafik ljus på hela rundan. Lite märkligt att jag inte gått där förut då jag ju nu snart har bott här i 4år haha.. 

Nu ligger jag i soffan och ska se på Sofias änglar!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0